Jak wygląda Puchar?

Puchar składa się z cyklu minimum 6 rajdów w sezonie. Każda z eliminacji to ponad 200 kilometrów ostrego ścigania, długie i szybkie OS-y, profesjonalnie przygotowana i zabezpieczona trasa. Prawdziwe Rajdy Baja dostępne są dla każdego. OS-y przygotowane są tak, by nawet początkujący pilot z łatwością odnalazł się na trasie. Roadbook, oznaczenia i otaśmowane trasy poprowadzą jak po sznurku do mety – nie ma żadnej jazdy na azymut, potrzebny jest jednak metromierz.

Co musi posiadać Twój samochód?

Klatkę bezpieczeństwa (wg załącznika lub zbliżoną), wielopunktowe pasy bezpieczeństwa (zalecane 3,5 cala), fotele kubełkowe, główny wyłącznik prądu dostępny zarówno z kabiny, jak i z zewnątrz (z prawej i lewej strony podszybia) oraz siatkę zabezpieczającą w oknach. Dopuszcza się stosowanie seryjnego zbiornika paliwa, natomiast koła muszą być odsłonięte (nadkola 120 stopni) plus obowiązkowe chlapacze.

Kto może wystartować w ramach RPPST?

Każdy kierowca posiadający aktualne prawo jazdy. Puchar powstał z myślą o zawodnikach nieposiadających licencji sportu samochodowego. Mogą wziąć w nim udział również zawodnicy z licencją w klasie Gość lub VIP.

Czym można wystartować w RPPST?

Każdym zarejestrowanym i ubezpieczonym samochodem terenowym, który będzie przygotowany w odpowiedni sposób i będzie spełniał podstawowe parametry bezpieczeństwa określone w regulaminie.

Czy samochód musi mieć homologację rajdową?

Nie. Samochód nie musi mieć homologacji rajdowej.

Czy samochód może być konstrukcją typu SAM?

Tak. Może być to konstrukcja własna, najważniejsze jednak, by była dopuszczona do ruchu, posiadała aktualny przegląd i ubezpieczenie.

Czy pojazd musi mieć klatkę bezpieczeństwa?

Tak. Pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa. Klatka ta powinna być wykonana zgodnie z załącznikiem „J”. Klatka nie musi posiadać homologacji.

Wyposażenie bezpieczeństwa – czy musi być homologowane?

Nie. Wyposażenie to nie musi posiadać homologacji. Zaleca się, by wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, fotele, siatki w oknach, kaski, kombinezony posiadały homologacje FIA –jednak jej brak nie dyskwalifikuje.